Veckan är slut

Tänk det är sista mars idag. 3 månader av det nya året har redan gått. Tiden går för fort tycker jag. Men det är väl så när man har kommit över 50 år. I morgon får man luras undra om man blir lurad. April April din dumma sill jag kan lura dig vart jag vill. 
 
Nu i kommande vecka så hoppas jag att jag får mina nya glasögon ska bli så spännande och se hur man ser. Har för dålig syn att se hur jag ser ut när jag provar ut nya glasögon så jag måste lita på andra. På ett sett är inte det bra för dom kan tycka att man passar men jag kankse inte tycker det. Sen om några månader ska jag prova ut linser med. Så vi får se om det kommer någon bild på mig och glasögona.
 
Jag skrev förra veckan att jag skulle försöka gå 15 000 steg per dag. Här är redovisningen till lördag.
Måndag: 15 860
Tisdag: 13 215
Onsdag: 15 042
Torsdag: 9 055
Fredag: 17 786
Lördag: 6 005
I genomsnitt har jag gått 12 827 steg om dagen. Så det fattas 2 173 om dagen. Men det kan ju bli lite ändrat efter dagen. Men jag har ju nästan hållit målen. Men jag tycker det är bra det jag har promenera fast jag inte hållit mitt mål. Har samma mål som förra vecka kvar till denna vecka med. När vi nu ska åka till stugan i veckan för att göra iordning till påsk.
 
Jag har ju också lova min svärfar att jag ska baka till hans 90 års dag i maj. Så jag ska börja planera vad jag ska baka till han. Ska väl baka några kakor, mjuka kakor och tårtor. Men tårtorna blir närmare.
 
Mellan skrivandet har jag varit till stugan. För att slå på värmen, vi tänkte åka dit i veckan för att fixa till påsk. Vi har bestämt att fira påsk där. Men nu undrar jag om det finns någon snö kvar där till påsk. Fota lite bilder där.
 
Från stugan bilder tagna idag
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Men vi får nog ta med snöslungan för att göra vägar till bastun och utedasset. Snö brukar smälta fort på tomten där genom att den ligger i söderläge.
 
Så nu måste jag också planera vad vi ska äta i stugan. Har inget vatten inne så det blir mat att värma upp så det inte blir så mycket disk.
 
 
 

Kommentera inlägget här :