Lördags eftermiddag

Idag är det lördag igen. Det är inget bra väder ute. Nog för solen skiner men det blåser NV vindar så det är kallt. Vi har ca 15 grader ute. 
Idag har jag annars städa och plocka lite här hemma. Tvätta lite kläder med.
 
Igår var jag till Gällivare med Else. Hon skulle till vårdcentralen. Sen träffa vi Britt-Marie för att gå på marknaden. Men årets marknad i Gällivare var inte mycket att hänga i julgran med. Men jag köpte lite oliver och ett halsband.
Sen var jag till hälsokost för att köpa Epsomsalt, aloe vera gel och arganolja. För jag skulle göra eget saltspray till håret. Receptet har min syster hitta och gjort. Hon tycker det är bra.  Skriver in receptet här 
 
Saltvattenspray till håret
 
1 dl vatten
1/2 msk finkornigt havssalt
1/2 tsk epsomsalt
1/2 msk aloe vera gele
ev. några droppar arganolja ( kan uteslutas )
 
Gör så här
Koka upp vattnet i en liten kastrull under lock. Rör ner havssalt och epsomsalt.
Rör tills allt salt löst uppi vattnet. Låt svalna.
Blanda ned aloe vera gele och eventuellt arganolja. Häll sedan upp i en sprayflaska.
Använd saltvattensprayen i fuktigt eller torrt hår.
 
Receptet kommer från Femina. Ser det på fotot jag fått från syster.
Ska prova det i några dagar innan jag säger något om det.
 
 

Kommentera inlägget här :