Har varit till stockholm

Nu är det ett tag sen jag skrev. Det har hänt en hel del sen sist. Jag börjar med tjejhelgen i stugan. Jag och Else åkte dit på kristhimmelfärdsdagen, dom andra kom på fredagen. Vi prata, umgicks och laga god mat. Ingen tv hade vi på hela helgen det var riktigt skönt. 
Det vi laga var 
Tryffelburgare med parmesanpommes /vaxbönor
Grillad flankstek med falsk potatissallad
 
Sen blev det söndag och dags att åka hem igen. När jag kom hem fixa jag in all mat och saker från stugan. När Thomas kom hem fixa jag middag och bjöd Marie och Stefan på middag. Dom var på väg ner till Luleå för att flyga till Stockholm på måndags morgon.
 
När dom hade åkigt så kom Thomas på att vi skulle också åka till Stockholm. Sagt och gjort börja jag och söka biljetter och hotell. Thomas fick fixa någon som kunna ta hnad om våra hundar. Han fråga hans dotter Madde om hon kunna ta dom. Det gjorde hon. Sen fråga vi Else om hon kunna titta till katten, det gick bra.
Då börja jag och beställa biljetterna och hotellt. Vi åkte på måndags eftermiddag men flyget från Gällivare till Stockholm. Vi gick ombord kl 17.10
 
 
Vi kom till Arlanda kl 19.00
 
 
Vi åkte första natten till Thomas farbror som bor i Fasta. Vi var där till eftermiddagen på tisdag. Så vi han en sväng till hans husvagn som står i Gålö.
Blommor från Gålö
 
 
 
 
Sen blev det eftermiddag och vi tog tunnelbanan in till Fridhemsplan till hotellet. När vi hade checka in gick vi ut för att äta middag. Hitta en resturang där vi åt och tog en öl.
Min öl
 
 
 
Min mat
 
 
Thomas 
 
 
Maten han åt
 
 
Sen gick vi till hotellet. Där vi träffa Marie och Stefan. Prata om vad vi skulle göra nästa dag. Marie skulle och shoppa. Så jag gick med Marie , Thomas gick med Stefan och upptäckte Stockholm. 
Under min shoppning tur så köpte nya skor, strumpor, underkläder, telefonfodral och ett armband. Men efter lunch gick jag med Stefan och Thomas för att söka det telefonfodral jag skulle ha.
Vi gick på drottniggatan så jag fota lejona där
 
 
Vi gick förbi NK också
 
 
Sen tog vi alla spårvagnen ut till Skansen men när vi kom dit så stängde dom. Vi åkte förbi Dramaten.
 
 
Skansen.
 
 
 
 
Så vi gick till hasselbacken där vi åt middag.
 
 
Thomas och Stefan där 
 
 
Sen efter det tog vi ock åkte till hotellet. För att ta kväll. Nästa dag såg vi vid frukost. då var det nationaldagen. Vi tog tunnelbanan till Kungsträdgården. I tunnelbanan hade dom hitta någon underjordsstad.  
Bilder från den
 
 
 
 
 
 
 
 
Sen kom vi ut. Där gick vi runt och titta på olika saker.
 
Hitta två söta kaniner 
 
 
Sen hitta jag Thomas igen
 
 
Kolla in Operan
 
 
Slottet och regeringshuset
 
 
 
 
 
 
 
 
Sen tog vi en båt från en bit från slottet. Vi åkte till Grönalund för att vi skulle gå på Vasamuseet. Här kommer lite bilder från det besöket.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sen måste jag ju berätta att jag har bytit efternamn från förra måndagen så heter jag 
Rolandsdotter i efternamn.
 

Kommentera inlägget här :