Torsdag redan på denna vecka

Det har hunnit bli Torsdag redan. Thomas har varit sjuk med ögoninflamation. Jag har då inte det ännu. I dag har han farit till jobbet.  Igår har vi varit till stugan för att hämta caddyn och släppet plus det andra sakerna vi glömt. Men ändå glömde vi saker att göra där. Måste ju säga vad tänker man med. Sen vi kom hem från stugan har det varit fint väder ute. Synd att inte detta väder var på midsommar istället för regn. Vattnet fick vi igång igår har varit utan sen i söndags när vi kom hem.
 
Så idag blir det att tvätta lite sen städa lite och sen framför allt att sy för det måste hända något nu med det har projekt som ligger som måste bli klara. Tänkte sy något åt mig med. Det blir en skjorta och ett pat shorts. Men måste rita av mönstret först mm.
 
Till helgen blir det sommarmarknad och mc träff i Gällivare. I morgon åker mcträffen upp till Dundret för att möta midnattsolen där. Skulle vara roligt att åka dit med mcn men jag känner mig för osäker ännu. Då skulle det vara 35 år sen sist jag gjorde det.
 
Jo jag har fått ett erbjudande på en lägenhet i Gällivare. Nu är det bara kvar att se om jag blir godkänd med min sjukpenning. Jag hoppas det. Tänk då har jag mitt eget för första gången på 10 år.
 
Så här ser lägenhetens planlösning
 
Tycker den ser bra ut. Det är den enda lägenhet jag inte varit och titta på ut av alla jag fått gå och se på. Om jag nu får den kommer det att vara inflyttning den 1 september. Så nu ska jag börja med att fixa lite papper jag behöver från skatteverket och förskringskassan. Sen när jag får reda på om jag får den så ska jag börja kolla efter möbler och sånt.
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :