Var med svärfar igår till stan

Igår var jag med svärfar till Gällivare. Han skulle köpa skor och byxor men innan jag kom på vad han skulle ha för skor och byxor. Tog det in tid, men sen till slut när vi var på skoaffären så var det gmpaskor han skulle ha.
Så jag tog han till Intersport, där hitta vi ett par walkning skor. När han skulle prova dom sa jag att han skulle knyta fast skon och prova gå med den. Men inte. Jag var tvungen att säga att prata med en 90 åring som ska prova skor är som att ha en 3 åring med att prova skor. hahahahahaha.
Sen kom vi till byxköpet var in på Dressman men inga bxor där var bra. Börja fråga han vilken sorts byxor han skulle ha. Innan jag kom på vad han skulle ha för byxor så var vi inne påintersport igen. Han skulle ju ha jogging byxor. När jag kom hem så koka jag köttsoppa, man det var ganska lätt hade ju färdigtkok kött i frysen med buljong.
Så igår tog jag ingen promenad. 
 
Idag har jag vakna till sol. När jag gick ut på min morgonpromenad var det sol, sen blev det regn, hagel men små korn och till sist snö. Det gick lättare att gå idag än i förrgår. 
Efter promenaden när jag skulle hoppa in i duschen som gick strömmen. Har kommit tillbaks nyligen. Har haft Else och svärfar här dom fick också lite köttsoppa. 
Middagen i dag blir matrester.
Jo jag köpte kromtabletter igår. Ska prova äta dom och se om jag får bort sötsuget. För varje gång jag är ute å promenerar, när jag sen kommer hem är jag så sötsugen. Och det är inte lite utan mycket.
 
Dagens promenad
 
 
Ikväll ska jag gå till grannen för att fika. Har blivit dit bjuden. Men jag funderar också om jag skulle dricka lite vin idag. Vet inte vad jag ska göra mer idag utom att göra mos och koka spagetti.
 
 
 

Kommentera inlägget här :