Vitchokladmousse paj

Hitta denna paj på 56kilos sida. Den var jätte god men jag misslyckades med den, fick inte chokladmoussen att bli stel. Undra om det var för att jag tog kvag iställe för kesella. Jag fick inte tag på kesella.
 
Nu kommer receptet.
 
Pajdeg
 
3,5 dl mandelmjöl
60 gram smör
1,5 msk valfri sötning motsvarar 1,5 msk socker
1 krm salt
2 äggulor
2 msk grädde
 
Fyllning
 
2 dl vispgrädde
1 dl kesella 10%
150 gram vitchoklad
2 st äggula
8-10 st jordgubbar
 
Sätt ugnen på 175 grader. Blanda mandelmjöl och smör i en matbererdare. Lägg sedan i de övriga ingredienserna kör tills du fått en deg. Tryck ut i en smord pajform. Grädda i 10 min. Låt svalna. Gör sedan fyllningen. Smält chokladen över vattenbad, låt svalna lite. Vispa upp äggulorna och vispa ner i chokladen lite i taget, rör slätt Vispa grädden men inte för hård, rör ner kesellan. Blanda grädde/kesellan i chokladsmeten, lite i taget och till sist allt. Vänd ihop allt inte vispa. Fyll det avsvalnade pajskalet med moussen säll i kylen minst i 4 timmar eller över natten. Ganera med jordgubbar vid servering.
 
Men jag kommer att göra den med vanlig choklad. För jag tror det kommer bli gott med.
 
Länken dit jag hitta receptet:
 
http://56kilo.se/paj-med-vit-chokladmousse-och-jordgubbar-lchf/
Taggar: Choklad, Dessert, Efterrätt, Paj, lchf;

Kommentera inlägget här :