Nu har det äntligen sluta regna

Det har regna i dagar nu. Äntligen har det sluta, vad skönt. Det har kommit inte fullt 30 mm sen jag satta ut regnmätaren i måndags. Under dom här regniga dagarna har jag sytt litet men är inte riktigt klar sätter ut bild när det är klart. Jag har också städat det man måste göra varje dag som plocka undan och sånt. Varit in till Gällivare tisdag och handla, igår var jag in med Else-Maj. Hon hade tid hos ögon. Men idag verkar det komma sol men det är inte varmt ute. Igår kväll var det +4,4 grader när jag gick till sängs. Nu på morgon var det +8 grader inget kul alls. Idag kommer jag att fortsätta att fixa och pyssla lite. Sen blir det paltkok till middag. Jag kommer att äta annat.
 
Jag har också fördrivit tiden under denna regn vecka med att tork lite kryddor från landet jag har som oregano och timjan. Torka dom i en svamp och frukttork.
 
 
Sen har jag gjort lite färskost. Dela den på två så ena blev smak av vitlök och andra av chili
 
 
Sen har jag också hunnit måla mina naglar. Dom blev färg glada denna gång
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :