Denna helg har man hunnit med en hel del

Denna helg har varit en sådan man hunnit med mycket. Denna börja med fredag då jag och Else-Maj drag till Pajala på morgon. Det var ju marknad där. Vi var och hälsa på Betty och dom andra. Jag köpte lite på marknaden, de var det vanliga som lemondillkrydda till min dotter, parmasanost av Italienarna som brukar vara där. Den ost jag brukar köpa är lagrad i 36 månader och håller upp till 6 månader i kylskåpet. Det var fint väder och vi åkte hem vid 14 tiden.
Kom hem så laga jag lite mat sen kom vi på att vi skulle åka till Dundrets toppstuga och fika på kvällen. Jag börja tänka på när jag varit dit sist. Det var ett tag sen jag var dit, det var 9 år sen. Vad tiden går. Det är inte ofta fast den är öppen varje sommar, man far dit för att se på midnatts solen. Men vi hade otur fiket var stängt.
 
Från topstugan Dundret
 
 
 
 
Sen lördag blev det att åka till Gällivare där gick jag och kolla kläder så jag köpte ett par byxor vita och en blus.
Sen söndag har det tagit lång tid innan man kom igång men vi har lasta släpet som ska till stugan, klippt gräsmattan och jag har städat och smörjat in klädseln i min bil så den är klar.
 
 
Vi har också beställt en flytväst till lilla Ruben när han ska åka båt i stugan. Så nu är det bara att hoppas den kommer till helgen. Så då har alla hundar en flytväst. Rubens blev orange. Vi har beställt denna, dom andra hundarna har samma flytväst.
 
 
Sen måste jag ju berätta jag har köpt en ny parfym. Vad jag tycker den luktar gott Denna är det.
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :