Det är söndag igen

Det är söndag igen och veckorna bara flyger i väg. Börja tänka det är 4 månader kvar till midvintersolståndet, då börjar det ljusna igen. Och julen står för dörren. Men nu till denna vecka. Om vi börjar med idag så har det regna. Jag har varit inne har börja sy på kaffepåsar igen. Hållit på med en gammal symaskin. En husqvarna CB som dom tagit bort trampen på och satt dit elektricitet. Men det är något fel i den undertråden kommer inte upp eller om jag säger så här övertråden tar inte om undertråden. Men den är fin iallafall.
 
Husqvarna CB
 
 
här ser den ut med från olika håll
 
 
Den kan bara sy raksömn fram och bak
 
 
Men jag får nog lägga den åt sidan ett tag och fundera lite på hur jag ska kunna få den att fungera. Har en Singer med trampmaskin ska köpa rem till den ska den fungera. 
 
Singer
 
 
Jag ska ha den till att sy i skinn med den 
 
Nu nog med symaskiner. Annars denna vecka har jag varit och kolla när kompisen hållit på att fixa ordning för sin badtunna eller kannibalgryta. Som de skulle badas i på tordag Här kommer lite bilder från det äventyret med att hämta vatten mm
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sen har vi satt upp alla räcken på bron vi hållit på att bygga det finns lite till att göra på den. men det blir gjort lite i taget.
 
 
Jag har hunnit klippa mig med. Det blev kort denna gång. Men bilden är inte så bra. är dålig på att ta sefie. Funderar nu på om jag ska färga det eller inte. Om det blir färg blir det mörk mahogny. 
 
 
Detta har hänt i veckan.

Kommentera inlägget här :