Denna vecka som

Skulle gå till det vanliga efter semesten blev inte så vanlig matsedeln följdes inte och jag har tvätta och städa till här hemma Jag var också ut och promenera lite får ta det lugnt med min fot Men jag tycker den blir mjukare efter promenad men jag kanske svamlar 
 
Helgen som varit har jag varit i stugan med ElseMaj Thomas han åkte till Skellefteå Det kändes lite konstigt utan thomas i stugan när det var helg Jag och ElseMaj har bara myst där Vi har elda bastun sen har vi städa lite där med jag klippte gräset för det var långt igen
 
Jag har ätit som jag brukar inget nytt eller annat Jo i stugan till bastun blev det lite öl och 2 groggar på frukssoda Jag vet att alkohol hämar viktnedgång
 
Nu är det ny vecka igår måndag börja jag med att baka matbröd sen slängde jag ihop en äppelkaka Jag tog ju hem sängkläder och handdukar från stugan så det blev att tvätta ännu mer då Har inte heller gjort någon matsedel för denna vecka men jag försöker äta slut från frysen så vi får fylla på med nytt Så igår blev det stekt kyckling med brysselkål Sen har jag börja dricka fettkaffe dricker en kopp om dagen Jag har också börja dricka en blandning av citron och ingefär som jag hitta i en bok
 
Fettkaffet gör jag på detta vis
40 g smör
1 msk cocosolja
3 dl kaffe
mixar allt med stavmixern och klart
 
 Citron- & Ingfäradryck
1 l vatten
2 st pressand citroner
2 cm riven ingefära
 
Koka upp vattnet ta bort från plattan
Häll i citronen och ingfäran
Låt dra minst i 10 min sen sila
Förvaras i kylskåp
 
Kan dricka kall som varm Man ska dricka ett glas om dagen varje morgon
Ingefära höjer ämnesomsättningen och hämmar förkylning samt stimulerar matsmältningen Citronen kan dämpa hunger och sötsug
En underbar dryck som renar och stärker immunförsvaret
 
Receptet och texen har jag skrivit från boken
Ät & Njut
Av Åse Falkman Fredriksson
 
Jag ska försöka vara och promenera vaje dag denna vecka ska försöka gå 3 km iallafall Sen till nästa vecka får vi se om jag ska höga något Sen ska jag också försöka göra lite sit ups efter promenaden
Detta blir mitt mål i veckan till nästa måndag
 
Sätter ut en bild från stugan i helgen
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :