Tänk att det är bara 2 dagar

Det är bara 2 dagar kvar på 2014 sen börjar ett nytt år med nya möjligheter och svårigheter
 
2014 har varit för mig ganska bra tycker det inte har varit några motgångar
 
Det har varit lite saker man fått oroa sig för bla har min äldsta son blivit hjärtopererad i mars Då var det en tid som man var orolig men operationen gick bra
 
Sen kom våren med buller och bong en jätte fin tid
 
Sen blev det maj och jag fick ta bort min 4 benta vän som följt mig i lite över 8 år Han var en sån fin vän och han fanns där för en Han gjorde illa sitt ben och då fick vi veta att han hade jätte ont i sina höfter Jag hade sett det på vissa saker men trodde det inte var så farligt men då tog jag beslutet att han inte skulle få lida mer så den 28 maj blev hans dag För då fick han resa till Nangijala Jag hoppas han har det bra där och slipper ha ont mera
 
Sen kom sommaren som ingen trodde skulle bli bra Det var så kallt så det nästan snöa på midsommarafton och vi hade minus grader på nätterna Juli där i mot blev en varm och härlig månad I stugan i sjön hade vi 29 grader varmt i vattnet så jag bada för första gången på flera år
 
Hösten kom sent det var varmt länge I september opera jag min vänstra fot Operationen gick bra så till våren ska dom ta den högra foten  Då började det bli kallt ute Snön kom så med tiden med den vintern
 
Jag börja då fråga mina syskon om det skulle ge mig något när jag fyllde jämt nästa gång för jag ville ha presenten i för väg och det var pengar så jag kunna köpa mig en ny symaskin Mycket riktigt fick jag lite pengar i förskott sen hade jag sparat ihop pengar så det blev en symaskin Då börja jag sy lite av varje tycker det är kul att sy har lärt mig mycket på denna tid med min nya maskin
 
Till slut blev det första advent och jag hade sytt upp lite saker som jag var på kåkstan i Malmberget och sålde med min syster Hon hade också sytt saker som hon sålde Det var då min mor börja bli dålig Hon blev lite bättre men sämre igen och så på morgonen den 19 dec gick hon bort efter en lång tid som hon inte kunnat ta vara på sig Hon blev 85 år Men jag hoppas hon har det bättre nu än vad hon hade innan
 
nu ska jag vänta in 2015 Jag funderar på om man skulle ge något nyårslöfte eller inte Undrar om det är många som håller sina löften
Jag vet bara om jag ska få det rätt bra med min värk jag har pga min EDS så måste ag ta mig i kragen och ta bort så mycket kolhydrater som möjligt Det vet jag genom jag har gjort det förut Sen kanske man skulle börja promenera lite när man fått bort lite av värken Jag vet att det är bara en sak jag kan göra än så länge det är att fixa det med maten för nu väntar operationen på min högra fot
 
En gammal bild på min 4 benta vän Bobbo som fick somna in 28 maj
 
En gammal bild på min mamma som gick bort 19 dec
 
 

Kommentera inlägget här :