Blyghet

Man kan vara blyg på många sätt och mer eller mindre. Många är nog blyga för den man är kär i. Man vågar inte vissa sina känslor för man är rädd att göra bort sig. Men många är också blyg och dom vågar tex inte prata eller be om hjälp. Jag tycker ordet blyghet är svårt att skriva om. Jag kan ju berätta om en klasskompis till mej. Vi i samma klass till årskurs 3. Hon var jätte blyg. Hon prata inte med oss andra, hon våga inte fråga om hjälp av fröken när hon inte kunna. Jag hjälpe henne mycket i skolan med att be fröken komma och hjälpa henne. Jag blev vän med henne genom det. Då var hon inte blyg. Men jag tror också att man blir blyg genom man e osäker på hur man tror andra tycker om en med om man inte känner dom så mycket. Med detta hoppas jag att jag blir godkänd




537078-7

Kommentarer :

#1: Ellan

Hej..klart godkännt!

skriven

Kommentera inlägget här :